Uzina Dacia in poze si cifre – Se clatina Dacia sub vantul rece al concurentei ce vine din Tanger?

25.06.2014 20:23

O vizita la uzina Dacia este plina de paradoxuri: vezi si zone linistite si  pline de roboti, dar si sectii unde sar scantei in mod amenintator si unde zgomotul e asurzitor precum un tunet. Intr-un fel de paradox se afla si compania Dacia insasi: trebuie sa produca la preturi cat mai mici, dar sa raspunda si cererilor salariatilor si in acelasi timp sa faca fata concurentei tot mai serioase cu Marocul. Cum arata uzina, care e rolul robotilor si ce efecte are concurenta cu Tangerul puteti citi in articol.  


Roboti, zgomot, tehnologie si mesaje mobilizatoare

Uzina Dacia s-a schimbat mult in ultimii 5-6 ani si am putut observa schimbarile la vizitele anuale organizate pentru presa. S-au modernizat mai multe departamente, inclusiv Presajul unde conditiile de munca sunt foarte grele, mai ales din cauza zgomotelor asemanatoare cu niste tunete pe care angajatii le aud multe ore pe zi.

Si la Vopsitorie s-au facut investitii, la fel si la Montaj si la Caroserii unde exista de cativa ani peste 60 de roboti. Insa daca expedierea de colectii de piese CKD si SKD a tot crescut, anul acesta productia de vehicule va scadea de la circa 342.000, la 310-320.000 de unitati, sub influenta uzinei din Tanger care produce din ce in ce mai mult, in special pentru Franta, Spania, Italia si Maroc unde masinile ajung mai repede din Maroc, decat de la Mioveni.

Presa marocana a relatat si ea prognozele de la Mioveni si evident ca jubileaza fiindca Tangerul a produs peste 100.000 de vehicule anul trecut cand s-a adaugat si Sandero, iar anul acesta ar trebui sa depaseasca lejer 150.000 de unitati.

Cum e insa la Dacia? In cea mai recenta vizita, prilejuita de mai multe evenimente legate de 15 ani de prezenta a Renault la Dacia, am putut vizita sectiile Montaj, Cutii de Viteze si Caroserii.

Uzina Dacia 01 (sursa - Hotnews)
Uzina Dacia 02 (sursa - Hotnews)
Uzina Dacia 03 (sursa - Hotnews)