Seful Daimler avertizeaza ca atacurile informatice asupra automobilelor pot deveni un cosmar daca nu se iau masuri de aparare
Cresterea numarului de sisteme electronice, dar mai ales a complexitatii lor, ridica noi pericole la adresa autoturismelor si hackerii ar putea ajunge sa controleze masinile viitorului, avertizeaza Dieter Zetsche, seful Daimler, citat de Financial Times. El spune ca ca se fac teste care sa simuleze cele mai sofisticate atacuri informatice si adauga ca subiectul este unul care trebuie sa preocupe greii industriei.
In conditiile in care se testeaza tot mai multe sisteme prin care masina se conduce singura, legaturile ei cu internetul si cu alte terminale din exterior sunt tot mai puternice.
Masinile devin tinte ale hackerilor care le pot controla de la distanta anumite sisteme, iar ideea ca cineva ar putea interfera in acest mod cu o masina este descrisa ca “viziune de cosmar” de catre Dieter Zetsche, CEO Daimler.
“Lucram cu toate fortele pentru a implementa tehnologii stil firewall care sa faca imposibile aceste actiuni”, spune el
Companiile auto fac ample “teste de penetrare” pentru a evalua securitatea sistemelor din vehicule, iar seful Daimler spune ca, pentru testarea masinii semiautonome Mercedes Clasa S, a fost dusa o echipa externa care a incercat timp de trei saptamani totul pentru a “sparge” sistemele electronice si nu a reusit. Seful Daimler spune ca e foarte multumit ca nu au izbutit, insa partea si mai buna e ca testele au oferit solutii despre cum poate fi imbunatatita securitatea.
Acum cateva zile un grup de IT-isti chinezi au anuntat ca au reusit sa profite de aplicatia de smartphone a Tesla Motors si au putut controla de la distanta un Model S, claxonand, deschizand usile si aprinzand farurile. Hackerii au exploatat vulnerabilitati in aplictia prin care proprietarii pot controla diverse sisteme ale masinii si mai ales pot stii oricand de la distanta cat de incarcata e bateria masinii.
Tesla spune ca daca intr-adevar exista un bug, o va repara.