Prima impresie: Suzuki Vitara
Suzuki Vitara a ajuns la a sasea generatie, iar dupa primii kilometri petrecuti la volan m-am convins ca japonezii de la Suzuki nu s-au lepadat de stilul nonconformist cu care ne-au obisnuit in timp. Astfel, noua generatie Vitara e puternic personalizabila, are culori vii pentru caroserie, o cutie de viteze automata surprinzator de buna si o calitate a asamblarii buna, de asemenea. Iata pe larg primele impresii de la volanul noului Suzuki Vitara.
De la momentul lansarii initiale, in anul 1988, Suzuki Vitara a evoluat constant spre o masina tot mai de asfalt, renuntand treptat la statutul sau de off-roader. Acum avem in fata generatia a sasea – o masina care merge surprinzator de bine asfalt.
Am condus in Portugalia, la Cascais, o motorizare de 1,6 litri pe benzina (120 CP) cu transmisie automata – o combinatie foarte interesanta. Masina nu este inca disponibila in aceasta configaratie in Romania, insa pe masura ce va trece timpul toate combunatiile de motorizari, transmisii si tractiuni vor deveni disponibile. Lista completa cu preturi si dotari pentru gama actuala poate fi accesata AICI.
Cand te urci in Vitara, nu e o masina care sa-ti creeze mari surprize, nici in sens pozitiv, nici un sens negativ, nu exceleaza nici in bine, nici in rau, insa e un automobil care ti se lasa dezvaluit treptat. Nu da totul dintr-o data, iti livreaza satisfactia posesiei treptat.
Foarte surprinzator, masina merge foarte, foarte bine pe asfalt si are o directie buna, calibrata foarte bine. Si suspensiile, la fel, sunt incredibil de bine reglate pentru o astfel de masina. Cu atat mai mult cu cat vorbim despre un model al unei marci atat de mici cum e Suzuki.
Mai degraba ma asteptam sa intalnesc la Cascais o masina pretabila la off-road, insa realitatea e un pic alta. Unghiurile de atac si de degajare nu sunt atat de bune incat sa iti permita sa te urci pe munti asa cum o poti face cu Vitara din anii ’90. E clar ca acest Vitara a devenit o masina mai de zi cu zi, si, iata, se comporta foarte bine pe asfalt.
Transmisia automata (clasica, cu convertizor de cuplu) schimba repede treptele si functioneaza si ea neasteptat de bine. Singura problema este ca asociata motorului de 1,6 litri pe benzina are tendinta sa schimbe cam des in trepte inferioare deoarece simte ca motorul nu poate raspunde cerintelor talpii soferului prea prompt (din cauza puterii si cuplului reduse). AICI poti vedea cum accelereaza acest model.
Dieselul de 1,6 litri si 120 CP cu transmisie manuala pare o motorizare mult mai potrivita pentru Vitara, masina simtindu-se mai vioaie. Totodata, este cu cel putin 1,5 litri de carburant per 100 km mai eficienta. Din pacate, dieselul nu vine deocamdata si cu transmisie automata, dar va fi disponibil cel tarziu in 2016 in aceasta combinatie, potrivit oficialilor Suzuki.
Interesant este ca noul Vitara pare un model foarte cuminte. La exterior are cateva linii indraznete, dar cam atat. Exista plafon in culoare diferita fata de cea a masinii si diverse pachete estetice. Deci sunt niste elemente de stil care ii dau o modernitate aparte.
In interior recunosti insa – daca ai mai condus pana acum vreun Suzuki – instrumentele de bord de la S-Cross, la fel si butonul de comanda pentru sistemul de tractiune ALL GRIP. Pe scurt, ambianta interioara este cuminte, neoriginala si simpluta.
Ajungi insa la descoperiri interesante, odata cu trecerea timpului petrecut la volan. Tehnologiile sunt la zi, foarte moderne. De exemplu, pe acest model vin inclusiv faruri cu LED pentru faza scurta. Faza lunga e in continuare cu halogen, insa luminile cele mai importante, cele de intalnire, sunt cu LED.
De asemenea, exista si un sistem cu radar, integrat in sigla, care monitorizeaza distanta fata de masina din fata si este parte integranta a unui sistem de franare automata, utilizat autonom pentru evitarea coliziunilor sau pentru minimizarea consecintelor unui accident petrecut la viteze mai mari.
Iata deci tehnologii foarte moderne care se regasesc pe masini mai scumpe si care vin de la marci cu mai mare renume.
Mici detalii functionale si de stil completeaza lista de impresii placute. Unul dintre aceste detalii este ceasul analogic integrat intre aeratoarele de pe plansa de bord. Ceasul arata foarte bine si e frumos integrat.
De asemenea, sistemul multimedia cu ecran tactil de 7 inch este destul de usor de folosit si amplasat intr-o pozitie corecta raportat la privirea soferului.
Un plus merge si la materiale. Tot ce conteaza e de buna calitate. Pe fata de usa, de exemplu, este un material care pare Alcantara sau piele intoarsa. Probabil ca nu e nici una, nici alta, insa senzatia tactila e foarte placuta. Nu stai cu cotul pe un plastic, ci pe un material moale si delicat. Acelasi material se regaseste si pe zona centrala a scaunelor, in timp ce pe exteriorul lor avem piele (ecologica).
In rest materialele din interior sunt din plastic dur, in stilul marcilor japoneze de volum. Macar asamblarea e buna si nu se aud zgomote suspecte la rulare.
Ce mi-as fi dorit eu de la Vitara mai mult decat ofera? De exemplu o cotiera centrala macar pentru locurile din fata. De asemenea, mi-ar fi placut o antifonare ceva mai buna din zona rotilor deoarece pe anumite tipuri de drumuri si la anumite viteze mi se pare mare zgomotul in habitaclu, venit din zona rotilor, iar suspensia este usor galagioasa.
In concluzie, Suzuki Vitara reuseste sa creeze o prima impresie buna si nu poate decat sa fie o aparitie interesanta in segmentul B al SUV-urilor, acolo unde e teritoriul unor modele precum Renault Captur, Nissan Juke si Opel Mokka.
sursa:0-100