Prima impresie: Mazda CX-5 facelift si Mazda6 facelift
Doua modele foarte reusite ale Mazda – CX-5 si Mazda6 – au primit pentru 2015 mici imbunatatiri, dar de substanta. Iata primele impresii de la volanul Mazda CX-5 facelift, cu motor de 2,5 litri pe benzina (o noutate pentru Europa) si Mazda6 facelift, caroserie Wagon (break) si tractiune integrala – premiera pentru modelul Mazda6.
Odata cu trecerea la tehnologiile SKYACTIV – ansamblu de tehnologii si setari ale masinilor menite sa reduca impactul acestora asupra mediului – Mazda a facut progrese uriase si este una dintre putinele marci auto japoneze care, iata, isi croieste un drum frumos in Europa.
Atat Mazda CX-5, cat si Mazda6, se bucura de apreciere din partea clientilor de pe Batranul Continent. Astfel, in 2014 au fost comercializate 57.289 unitati CX-5 (+14,8%) in Europa si 31.032 exemlare Mazda6 – nivel oarecum stabil, dar departe de ciferele de acum 10 ani, cand modelul de clasa medie japonez avea vanzari de doua ori mai bune. Pentru vremurile noastre, insa, Mazda6 se descurca bine, mai ales daca tinem cont de competitia acerba din aceasta clasa.
Cu ocazia primelor teste pentru presa, organizate in Spania, la Barcelona, am putut intelege mai bine directia in care impinge Mazda cu noile modele. Acum ele sunt disponibile si in Romania. Mazda CX-5 facelift are preturi cu TVA cuprinse intre 22.590 euro si 36.590 euro, iar Mazda6 facelift costa intre 22.090 euro si 35.490 euro cu TVA.
Pentru 2015 ambele modele Mazda au primit noi faruri, cu tehnologie LED, stopuri cu LED, un interior revizuit si sistem multimedia (MZD Connect) de noua generatie. Frana de mana cu levier a fost inlocuita cu una electronica (cu buton), iar motorizarile pe benzina cu transmisie automata beneficiaza de buton „Sport” pentru a creste „acuitatea simturilor” cutiei de viteze.
Exteriorul ambelor modele integreaza o noua grila frontala, alaturi de un spoiler redesenat, care sunt incadrate de noile faruri adaptive cu blocuri individuale LED. Farurile cu LED, impreuna cu sistemul de control automat al fazei lungi (bazat pe camera video pentru detectare), directioneaza activ lumina astfel incat sa nu influenteze conducatorii autovehiculelor de pe contrasens. Tototdata, modelele pot fi echipate cu proiectoare de ceata cu LED.
La interior masinile au primit imbunatiri mici, dar importante in ceea ce priveste rezultatul final. Scaunele au o structura optimizata, pentru un plus de confort, iar plansa de bord a fost modificata pentru a integra noul sistem multimedia MZD Connect, cu ecran tactil cu o diagonala de 7 inch. Si comenzile pentru instalatia de climatizare au fost reproiectate. De asemenea spatiile de depozitare din portiere au fost marite.
Noul sistem multimedia MZD Connect este practic o tableta integrata in bord. Nu mai exista butoane fizice pe lateralele ecranului, toate au fost mutate langa schimbatorul de viteze. Ceream un ecran multimedia mai mare inca de la primele teste cu Mazda CX-5 si Mazda6 realizate in tara, pe care le poti revedea AICI, AICI si AICI.
Noutate absoluta pentru noi, europenii, este si faptul ca CX-5 vine acum pe aceasta piata cu motor de 2,5 litri pe benzina, natural aspirat, care dezvolta 192 CP. N-ati pierdut nimic in ceea ce priveste acest motor. Motorul de 2 litri pe benzina, de 150 CP, mi se pare la fel de vioi, plus toate avantajele care vin cu un motor mai mic: consum mai redus si asigurari si impozite mai mici.
Deci motorului de 2,5 litri de pe Mazda CX-5, sincer, nu-i vad rostul. Mai degraba 2.0 benzina pentru cine vrea neaparat un motor pe benzina.
Mazda6 a primit ce n-a avut niciodata: tractiune integrala. Am condus o varianta cu motor de 2,2 litri turbo diesel, de 150 CP. Sistemul de tractiune integrala este preluat de la Mazda CX-5, deci e un sistem care practic si-a dovedit eficienta si fiablitatea.
Drumurile insorite din Spania nu sunt chiar cele mai potrivite pentru a testa un sistem 4×4, insa chiar si asa mi se pare suficient ce am aflat: Mazda6 nu si-a pierdut deloc din aerul elegant-sportiv care a consacrat modelul. Si nu ma refer la cum arata, ci la cum se conduce. Merge aproape la fel de bine ca un BMW Seria 3, avand o directie precisa si suspensii deopotriva confortabile si ferme.
Pe Mazda6 Wagon cu tractiune integrala condusa in Spania am experimentat pentru prima data un interior de Mazda imbracat in material textil si, tot pentru prima data, o Mazda6 cu transmisie manuala. Ei bine, textilele sunt de foarte buna calitate si arata precum un sacou scump. Cat priveste cutia de viteze manuala, numai cuvinte de lauda: schimbatorul are curse foarte scurte, treptele sunt etajate perfect.
Minusuri? Desigur, unele generale. Luate la bani marunti, motoarele Mazda sunt relativ mari – 2 litri, 2,2 litri, 2,5 litri – si au performante modeste pe hartie. Mai ales cand pe piata exista Volkswagen Passat cu motor biturbo TDI de 240 CP. Si transmisiile automate sunt lente la Mazda, comparandu-le cu referinta: DSG.
Cu toate acestea, Mazda ofera un pachet bine pus la punct, masinile sale par mai rapide si mai vioaie decat sunt pe hartie, iar calitatea materialelor si a fabricatiei e foarte buna.
In cele din urma, as mai nota un lucru: Marele merit al Mazda, pentru ambele modele, este ca reuseste sa aiba tehnologii de top impachetate intr-un design curat si coerent, iar orice functie este usor de activat si dezactivat, prin butoane dedicate: asistenta la parasirea neintentionata a benzii, avertizor de coliziune, monitorizarea unghiurilor moarte.
Toata aceasta filosofie de a face masini transforma modelele Mazda in unele apetisante, infloritoare si moderne, care poate sta fara frica in fata oricarui model concurent.
Mazda CX-5 Facelift
Parerea ta:
Niciun comentariu găsit.