Prima impresie: Ford Mustang
Ford Mustang, ajuns la a sasea generatie, poate fi cumparat acum si din Europa si Romania, fiind singurul muscle-car american adevarat pe care ti-l poti cumpara la acest moment pe Batranul Continent si care beneficiaza cu adevarat de o retea buna de vanzari si service. Da, masina e mai scumpa la noi decat SUA, dar asta e o regula pentru aproape orice masina, iar in ansamblu Ford Mustang nu inseamna doar o masina remarcabila, inseamna si un pachet aproape de nerefuzat. Cu tot minusurile de rigoare. Am condus noul Ford Mustang in Germania, iata primele impresii.
Lucrurile sunt simple si clare. Exista doua versiuni de caroserie si doua motorizari. Fastback (a se citi Coupe) si Convertible (decapotabila). 2.3 EcoBoost de 317 CP si 5.0 V8 de 418 CP. Lista de preturi pentru Romania, cu tot cu dotari si specificatii, poate fi descarcata de AICI.
E remarcabil ce au reusit sa faca cei de la Ford cu un motor atat de mic si cu atat de putini cilindri, in cazul lui 2.3 EcoBoost. 317 CP inseamna mai mult decat scoate celebrul motor cu sase cilindri in linie, de 3 litri, al BMW. Pe majoritatea modelelelor marcii este oferit cu 306 CP, iar pe unele e dus la 326 CP. In acest context, cu atat mai frumoase sunt rezultatele inginerilor Ford. Plus sunetul de V8, cand el un „amarat” de propulsor cu patru cilindri in linie.
Desigur, cateva minute petrecute in Mustang V8 te fac sa uiti pentru scurt timp de toate motoarele de pe planeta. Suna excelent cand il pornesti, suna si mai bine cand il turezi. Orice cuvant scris e inutil in fata a ceea ce puteti vedea si auzi in video.
Ma reintorc la pachet. Privit in ansamblu, la Ford Mustang ai un pret de achizitie foarte bun, cu pornire de la 35.000 euro cu tot cu TVA in Romania. Chiar si cea mai scumpa varianta nu trece de 50.000 de euro cu tot cu TVA, cu motorul cel mai puternic si cu optiunile cele mai bogate.
Apoi ai toate acele detalii pentru care merita sa-ti traiesti viata si sa cheltui un ban la un moment-dat. Adica ai un sunet foarte bun, de la ambele motoare, ai un interior bine facut, care parca intentionat a ramas usor spartan, si scaune foarte confortabile – indiferent daca mergi pe varianta RECARO sau cele standard.
Putine lucruri pe care le intalnesti la acest Mustang se mai regasesc in masinile de astazi. Ma refer la o cutie de viteze foarte, foarte barbateasca – trebuie sa exerciti o presiune mare asupra schimbatorului sa schimbi treptele – un lucru care mie imi place foarte mult. Mai este si capota lunga, plonjata, care din punctul de vedere (POV) al soferului se vede foarte bine si marcheaza frumos modul in care masina se asterne pe asfalt. Este o senzatia placuta de „cruising”, de calatorie lunga.
Capota imensa are si un dezavantaj. La viteze de autostrada flambeaza destul de tare, iar pe Autobahn la 200 km/h chiar crezi ca se va deschide si ti se va lipi de parbriz. Dar fiindca scriu aceste randuri inseamna ca dezastrul nu s-a intamplat si masina s-a comportat bine, in cele din urma. Totusi, miscarea capotei ramane un lucru enervant la Mustang (si cam singurul serios).
Singura masina comparabila pe care am mai condus-o este Chevrolet Camaro. Facand o mica comparatie, Mustang este o masina mult mai europeana, cu un design mai reusit, si exterior si interior, iar din punctul de vedere al motorizarilor este mai adaptata la sistemul de taxare neprietenos din Europa.
Cu toti caii sai putere, Mustang nu reuseste sa fie o masina mai dinamica si mai rapida decat un BMW 335i, BMW 435i Coupe sau BMW 650i – masini emblematice in Europa pentru performantele lor, asa cum este Mustang reputat in SUA.
Mustang ofera altceva: unicitate, imagine, detalii americane, sunet si un fin sentiment „old school”. Este o combinatie coerenta, armonioasa, greu de gasit in majoritatea masinilor de astazi.
Daca vreti sa aflati si alte lucruri despre noul Ford Mustang, pe care eu poate le-am omis in acest review, scrieti-mi la comentarii si va raspund la fiecare in parte.
Parerea ta:
Niciun comentariu găsit.