Prabusirea avionului Germanwings. Procuror: Cea mai plauzabila interpretare - copilotul a refuzat in mod deliberat sa ii deschida usa pilotului si ar fi prabusit intentionat aeronava
Cea mai plauzibila interpretare a faptelor petrecute in cabina avionului Germanwings prabusit marti in Alpii francezi este ca, dupa ce pilotul a iesit din cabina, copilotul a refuzat in mod deliberat sa ii deschida si pare ca acesta ar fi prabusit intentionat aeronava. Procurorul din Marsilia a precizat, intr-o conferinta de presa, ca potrivit sunetelor care se aud pe cutia neagra acesta era in viata si respira pana la impact, fara insa a scoate niciun cuvant.
Procurorul a precizat ca numele lui este Andreas Lubitz si ca acesta nu era pe nicio lista de suspecti de terorism. Nu exista motive pentru a se considera ca a fost un atac terorist, a mai spus procurorul.
Intrebat daca ar putea fi vorba de sinuciderea acestuia, procurorul Brice Robin a raspuns: "Oamenii care se sinucid de obicei o fac singuri. Nu o pot numi sinucidere".
Ramas singur la controlul avionului Airbus A320 dupa ce capitanul a iesit din cockpit, Lubitz a refuzat sa redeschida usa si a apasat butonul de coborare.
"In mod intentionat, el a refuzat sa deschida usa cabinei comandantului de bord. Apoi a actionat butonul care comanda pierdere de altitudine dintr-un motiv care ne este complet necunoscut insa care poate fi interpretat drept dorinta de a distruge acest avion", a afirmat procurorul.
El a mai spus ca moartea celor 150 de oameni a fost "instantanee". "Nu am auzit tipete decat chiar in ultimele momente".
UPDATE 15.35: Ministrul german al Transporturilor confirma, citand experti, ca pilotul a fost incuiat pe din afara cabinei si ca a fost impiedicat sa intre. Ministrul german de interne a afirmat la randul sau ca nu exista inidicii care sa sugereze un "context terorist".
Amintim ca o sursa apropiata dosarului a dezvaluit AFP ca copilotul a intrat "recent in compania" germana Germawings (filiala a Lufthansa), "la sfarsitul lui 2013, cu cateva sute de ore de zbor la activ".
"La inceputul zborului, se aude cum echipajul vorbeste normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este impins inapoi, o usa care se deschide si se inchide, zgomote care arata ca cineva bate in usa si apoi nu mai este nicio conversatie pana in momentul prabusirii", mentionase inainte de declaratiile procurorului o sursa care cunoaste continutul inregistrarilor si a confirmat o informatie publicata de cotidianul american New York Times.