Porsche Cayenne restilizat primeste si o versiune reincarcabila la priza

24.07.2014 18:16

Porsche a prezentat versiunea restilizata a celei de-a doua generatii a SUV-ului Cayenne, care a primit si o varianta hibrida de tip plug-in, reincarcabila la priza. Porsche Cayenne primeste deci pe final de 2014 modificari estetice si motorizari noi sau revizuite. Preturile pentru piata romaneasca pornesc de la 74.135 euro cu TVA (59.787 euro fara TVA) pentru versiunea Cayenne diesel, cea mai accesibila, a anuntat importatorul local.Porsche Cayenne restilizat va fi disponibil pe piata in cinci versiuni: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne diesel, Cayenne S diesel si, in premiera mondiala, Cayenne S e-hybrid, primul SUV din segmentul premium cu sistem plug-in hybrid.

“Acest model, impreuna cu Panamera S e-hybrid si 918 Spyder, fac din Porsche singurul producator de masini din lume care ofera trei modele plug-in hybrid. Toate noile motoare Cayenne au performante superioare si un consum scazut de combustibil in raport cu versiunile anterioare. Motorul V6 biturbo de 3,6 litri, al modelului Cayenne S, este nou, fiind dezvoltat in totalitate de inginerii Porsche (…)”, a anuntat producatorul auto.

Prima generatie a modelului Cayenne a aparut in anul 2002, iar in 2010 a fost lansata a doua generatie, care, iata, in acest an primeste facelift.

Vanzarile au depasit de atunci orice asteptare: din 2002 pana in 2010 s-au produs peste 276.000 de automobile din prima generatie. A doua generatie a modelului a fost prezentata in 2010 si a inregistrat vanzari de aproximativ 303.000 de unitati.

“Astfel, Porsche Cayenne nu aduce doar crestere profitabila companiei Porsche, ci creeaza si o fundatie econo-mica solida pentru investitii in urmatoarele generatii de masini sport”, mentioneaza Porsche.

Pentru versiunea restilizata a lui Cayenne, Porsche a creat un design mai viguros, cu linii precise si muchii care reflecta lumina. Masca frontala, aripile fata si capota sunt complet reproiectate. De asemenea, gurile de aerisire laterale sunt reproiectate.

Farurile bixenon sunt standard pentru modelele de baza si modelele S, cu lumini de zi in patru puncte, cu tehnologie LED, tipice pentru Porsche. Modelul standard al versiunii de top, Cayenne Turbo, este dotat cu faruri LED ce includ sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Sectiunea din spate a noului Cayenne a fost modernizata si ea, iar noua configurare a stopurilor creeaza un efect tridimensional. Luminile de frana – la fel ca farurile de zi din partea frontala – sunt construite din patru elemente. Suportul pentru placuta de inmatriculare, butonul de deschidere si luminile sunt elegant integrate in usa portbagajului. Designerii au redesenat liniile orizontale, conferind masinii o postura mai masiva. Tevile de esapament, si ele reproiectate, sunt acum integrate in spoilerul spate. Actionarea automata a portbagajului face parte acum din dotarea standard.

Pentru interior designerii au acordat multa atentie spatiului ocupat de sofer – acesta include acum in standard un volan sport multifunctional cu padele. Functiile si aspectul acestuia sunt inspirate de volanul modelului 918 Spyder. Inginerii Porsche au lucrat si la scaunele din spate, acestea fiind acum mai confortabile, iar optional pot avea si sistem de ventilatie.

Varianta hibrida, Cayenne S e-hybrid, dispune de un acumulator bazat pe tehnologia litium-ion si o capacitate de 10,9 kWh, care determina o autonomie in regim electric de la 18 la 36 de km, in functie de stilul de condus al soferului si de topografia drumului. Puterea motorului electric a fost dublata fata de versiunea hibrida anterioara, de la 47 CP (24 kW) la 95 CP (70 kW). Consumul mixt de combustibil este acum de 3,4 litri benzina/100 km (79 g/km CO2). Motorul de trei litri V6 supraalimentat (333 CP / 245 kW) si motorul electric (95 CP/70 kW) produc o putere combinata de 416 CP (306 kW), la 5.500 rpm, si un cuplu total de 590 Nm intre 1.250 si 4.000 rpm.

Aceste caracteristici permit atingerea unor performante asemanatoare unei masini sport: acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5,9 seconde si o viteza maxima de 243 km/h. Viteza maxima in regim electric este de 125 km/h. Acumulatorul poate fi incarcat de la retea sau se poate incarca in timpul mersului. Porsche Car Connect permite accesarea informatiilor relevante despre automobil prin intermediul unui smartphone.

Traditia masinilor hybrid Porsche dateaza din anul 1899, de la modelul Porsche Lohner – primul automobil din lume cu actionare electrica, alimentat cu baterie si cu un motor cu combustie interna, ambele concepute si construite de Ferdinand Porsche.

Noul motor V6 biturbo de 3,6 litri al modelului Cayenne S, ce a fost dezvoltat in totalitate de inginerii Porsche, are un consum mediu de 9,5-9,8 l/100 km (223-229 g/km CO2), cu un litru mai putin decat cel al motorului V8 anterior. Biturbo-ul V6 are o putere maxima de 420 CP (309 kW) la 6.000 rpm (+20 CP/15 kW). Cuplul de 550 de Nm al masinii este disponibil de la 1.350 la 4.500 rpm (+ 50 Nm). Raportul de putere anterior, 83 CP (61 kW) pe litru, a crescut la 117 CP (86 kW), (un plus de aproximativ 40%). Cu o transmisie standard in 8 trepte Tiptronic S, Cayenne S accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,5 secunde (5,4 secunde cu pachetul optional Sport Chrono), cu 0,4 secunde mai rapid decat anteriorul Cayenne S. Viteza maxima a automobilului este de 259 km/h (1 km/h in plus).

Cayenne Turbo este caracterizat de o performanta sporita, forta de acceleratie si o adaptabilitate la orice situatie de condus. Capacitatea cilindrica de 4,8 litri, un numar de opt cilindri si motorul biturbo duc la o putere a motorului de 520 CP (382 kW), la 6.000 rpm, cuplul fiind de 750 Nm de la 2.250 la 4.000 rpm. Astfel, Cayenne Turbo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde (4,4 secunde cu pachetul optional Sport Chrono). Viteza maxima este de 279 km/h. Consumul de carburant este intre 11,2 si 11,5 l/100 km (261-267 g/km CO2).

Versiunile diesel ale lui Cayenne facelift combina caracterul sportiv cu eficienta consumului. De exemplu, motorul V6 de 3 litri al modelului Cayenne diesel produce 193 kW/262 CP la 4.000 rpm si are un consum intre 6,6 si 6,8 l/ 100 km (173-179 g/km CO2). Datorita sistemului SCR, masina se conformeaza standardelor de emisii Euro 6. Cuplul este de 580 Nm, intre 1.750 si 2.500 rpm, iar automobilul poate accelera de la 0 la 100 km/h in 7,3 secunde (7,2 secunde cu pachetul optional Sport Chrono), iar viteza sa maxima este de 221 km/h. Motorul de 4,2 litri V8 al modelului Cayenne S diesel produce 283 kW/385 CP la 3.750 rpm si un cuplu de 850 Nm de la 2.000 la 2.750 rpm. De pe loc, automobilul acelereaza la 100km/h in 5,4 secunde (5,3 secunde cu pachetul optional Sport Chrono). Viteza sa maxima este de 252 km/h, iar consumul mixt de 8 l/100 km (209 g/km CO2).

Cayenne facelift va fi disponibil pe piata incepand cu 11 octombrie 2014. In Romania, Cayenne diesel va costa 59.787 euro fara TVA (74.135 euro cu TVA), Cayenne S va costa 71.812 euro fara TVA (89.046 euro cu TVA), Cayenne S diesel73.439 euro fara TVA (91.064 euro cu TVA), iar pretul pentru Cayenne Turbo va fi de 113.637 euro fara TVA (140.909 euro cu TVA). Cayenne S e-hybrid va costa 73.126 euro fara TVA (90.676 euro cu TVA), acesta fiind aproximativ pretul unui Cayenne S Diesel, cu mai mult de 1.000 euro sub pretul lui Cayenne S hybrid (de dinainte de facelift).

sursa/hotnews.ro