Iernile de cosmar ale romanilor. Dunarea inghetata 101 zile si "Marele Viscol" din Bucuresti; Ce s-a ales de satul romanesc dupa 25 de ani de tranzitie; Actiunea Revelion '77. Masurile secrete ale Securitatii pentru Nicolae Ceausescu

31.12.2014 16:07

Povestile iernilor de cosmar ale romanilor. Iadul alb din 1880 - Dunarea a fost inghetata 101 zile. In 1954, "Marele Viscol" a facut prapad in Bucuresti. De-a lungul vremii, romanii au trecut prin ierni cumplite, in care a nins intr-o zi cat intr-o luna si in care temperaturile scazute au transformat tara intr-un glob de gheata. "Adevarul" va prezinta cum au infruntat romanii cele mai friguroase ierni din istorie. De-a lungul ultimului secol, in Bucuresti au fost ierni foarte friguroase, dar si zile in care a nins atat de mult incat oamenii au fost nevoiti sa iasa inarmati cu lopeti pentru a face carari. Anul 1966 ramane in istoria Bucurestiul ca fiind unul cu totul si cu totul special. In iarna acestui an, chiar in noaptea de Revelion a inceput sa ninga puternic si pana dimineata strazile orasului au fost acoperite de un strat gros de zapada.

Amenzi mai mari de la 1 ianuarie pentru soferi. Care va fi cea mai mare amenda. Odata cu majorarea salariilor care vor intra in vigoare de la 1 ianuarie, politistii vor calcula si ei amenzile in functie de aceasta crestere. Punctul de amenda este 10% din valoarea acestuia. Amenzile pentru soferi vor avea cuantumul majorat de la 1 ianuarie 2015, cand intra in vigoare Hotararea de Guvern care prevede cresterea salariilor. Dupa doua majorari ale amenzilor in 2014, anul 2015 va avea si el doua cresteri ale amenzilor. Asadar, cauza este cresterea salariului minim brut pe economie. Anul urmator reprezinta al cincilea an consevuctiv in care se maresc amenzile auto, deoarece si salariul minim brut pe economie a crescut in aceasta perioada. Cum punctul-amenda reprezinta 10% din salariul minim brut pe economie, cea mai mica amenda, de doua puncte, va avea un cuantum minim de 195 de lei de la 1 ianuarie 2015. Cea mai mare amenda rutiera aplicabila de la 1 ianuarie 2015 va fi de 9.750 de lei pentru clasa a V-a de sanctiuni, aplicabila doar persoanelor juridice, respectiv de 1.950 de lei pentru clasa a IV-a de sanctuni, cea mai severa aplicabila persoanelor fizice, anunta EVZ.

Contract de 3,6 mil. euro pentru constructia unui nod rutier pe A 3. Care este firma constructoare. Firma Viarom Construct SA va realiza constructia unui nod pe autostrada A 3, in localitatea Gherghita din judetul Prahova, contractul, in valoare de 3,6 milioane euro, fiind semnat marti de Consiliul Judetean Prahova, in calitate de autoritate contractanta, transmite Mediafax. Reprezentantii SC Viarom Construct si cei ai Consiliului Judetean Prahova au semnat, marti, la Ploiesti, contractul de lucrari pentru realizarea unui nod rutier pe autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, nod care va fi construit in localitatea prahoveana Gherghita si care va fi primul acces pe autostrada din judetul Prahova. Valoarea contractului este de 3,6 milioane euro, iar termenul de finalizare este de 12 luni, informeaza Gandul.

Ce s-a ales de satul romanesc dupa 25 de ani de tranzitie. Revolutia din decembrie 1989 a reprezentat o schimbare de paradigma si la nivelul satului romanesc, care a ajuns intr-un sfert de secol depopulat, imbatranit, cu tarani care, in mare parte, si-au abandonat pamanturile. Exista pe ici pe colo mici zone bine conservate care amintesc strainilor de vechea Europa. O data cu disparitia comunismului, oamenii si-au primit pamantul inapoi (desigur au existat numeroase abuzuri, procese, contestatii). In anii urmatorii s-a produs o migratie masiva a tinerilor de la sat inspre Occident (peste doua milioane), concomitent cu patrunderea unor facilitati urbane (magazine mai bine aprovizionate, dar si cu modernizarea infrastructurii in anumite zone rurale, dar si a gospodariilor private, aparitia televiziunii prin cablu, a Internetului - chiar daca pe fiecare din aceste paliere exista carente si neajunsuri). Iar in ultimii ani asistam la un surprinzator proces de reintoarcere a unei parti a populatiei, acasa, la sat. Toate acestea s-au petrecut in numai 25 de ani. A fost vorba de o schimbare rapida si mai ales abrupta, scrie Romania Libera.

Bilantul sumbru al ninsorilor: trei morti si momente de cosmar pentru cei blocati de zapada. A fost o noapte de iad pentru jumatatea de tara aflata sub tirania crunta a ninsorilor. Zeci de drumuri nationale si judetene au fost inchise, sute de oameni au ramas blocati in masini iar altii, in gospodarii izolate, erau in situatie critica. Trei drumuri nationale, in judetele Galati, Vaslui si Bacau, raman inchise in urma ninsorii abundente si viscolului, in timp ce pe altele se mentin restrictii sau se circula cu dificultate din cauza conditiilor meteo, informeaza Centrul Infotrafic. Potrivit comunicatului Infotrafic, raman inchise, in urma ninsorii abundente si a viscolului, urmatoarele tronsoane de drumuri nationale: DN24D Tulucesti - Varlezi (jud. Galati), DN24A Husi - Murgeni (jud. Vaslui) si DN11A Podu Turcului (jud. Bacau) - Barlad (jud. Vaslui), anunta StirileProtv.ro.

Actiunea Revelion '77. Masurile secrete ale Securitatii pentru ca Nicolae Ceausescu si tovarasii lui sa petreaca noaptea dintre ani fara incidente. Membri de frunte din conducerea PCR obisnuiau sa-si petreaca Revelionul in mijlocul oamenilor muncii, insa in spatele acestei actiuni veghea Securitatea pentru ca nimeni sa nu atenteze la viata lor. La Revelionul 1976 - 1977, Manea Manescu si-a petrecut Revelionul la Uzinele 23 August, Ilie Verdet la IPRS Baneasa, Cornel Burtica la Mecanica Fina (Obor), Emil Bobu si Stefan Andrei la Sala Polivalenta, Gheorghe Radulescu la Electroaparataj. Nimeni nu stia cu cateva zile inainte unde urma sa fie prezent Nicolae Ceausescu, din motive de securitate. Se dadeau doua zone diferite: Sala Polivalenta sau la Uzinele 23 August, la cantina. Masurile de Securitate, garda, ordine si paza la locul unde participa Nicolae Ceausescu erau coordonate de catre Directia a V-a, conform Ordinului 0041956 semnat in data de 28 decembrie 1976 de generalul Nicolae Stan, seful Directiei a V-a. Pentru ceilalti tovarasi vegheau Ministerul de Interne si Inspectoratul municipiului Bucuresti, asa cum aflam din ordinul pus la dispozitie de Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, informeaza Adevarul.

 

sursa/hotnews