Exemplu de downsizing – noul Nissan X-Trail, mai performant decat vechiul model, desi are motor mai mic si mai slab
Strategia de downsizing – reducerea capacitatii cilindrice a motoarelor, concomitent cu scaderea impactului asupra mediului si cresterea performantelor masinilor – nu functioneaza intotdeauna ca la carte cand este transpusa in situatii reale de trafic, insa exista si exemple pozitive. Noul Nissan X-Trail reuseste sa fie mai performant decat modelul care a iesit din curand din productie, desi are motor mai mic si mai slab.
Noul Nissan X-Trail este disponibil cu o singura motorizare – un turbo diesel de 1,6 litri (1.6 dCi) supraalimentat cu o singura turbina, care dezvolta 130 CP si un cuplu maxim de 320 Nm. Masina atinge 100 km/h in 11 secunde si are un consum mediu declarat de 5,3 litri de motorina pentru 100 km parcursi. Consumul real este cu circa un litru mai mare, 6,3 l/100 km. Mai multe despre noul Nissan X-Trail din clip, AICI.
Interesant este ca noul model este putin mai rapid pana la 100 km/h decat vechiul model (11 secunde vs. 11,2 secunde), detaliu relevant pentru performantele generale ale masinii, nu pentru cat de rapid sau de lent accelereaza.
Nissan X-Trail de generatia a doua, care a iesit din productie in 2013, beneficiaza de un motor turbo diesel de 2 litri, supraalimentat cu o turbina (2.0 dCi), care dezvolta 150 CP si un cuplu maxim tot de 320 Nm. Asadar vechiul X-Trail este cu 20 CP mai puternic si 0,2 secunde mai lent. Consumul mediu declarat este de 6,4 l/100 km pentru acest model, iar cel real mixt fiind de putin peste 8 l/100 km. Diferenta de greutate intre cele doua modele este de 50 kg, mai greu fiind modelul mai vechi. Mai multe despre Nissan X-Trail de generatia a doua din clip, AICI.
sursa:hotnews