Cum arata centrul de incercari Renault de la Titu si ce se mai intampla acolo

25.06.2014 20:23

In 2006 Renault anunta proiectul RTR, unul dintre cele mai mari centre de inginerie si teste auto pe plan european, iar de atunci s-au schimbat multe, criza a amanat unele proiecte, dar altele s-au si concretizat, numarul de angajati fiind de 2.300.  Este activitate febrila insa la centrul de incercari de la Titu, iar in articol puteti vedea cum arata, ce se intampla acolo si ce teste interesante se fac. Centrul de la Titu este un loc unde se intra rar, iar Renault a organizat prima vizita de presa, dupa mai multi ani de pauza.

Un proiect cu un istoric zbuciumat si un prezent interesant

Renault Technologie Roumanie (RTR), polul regional de tehnologie al grupului francez, a luat fiinta ca si companie in 2006, iar in 2008 s-au facut majoritatea angajarilor: peste o mie de oameni noi plus cateva sute transferati de la fabrica din Mioveni.

RTR are trei tipuri mari de activitati si trei locatii: Bucuresti (birouri de proiectare), Titu (centrele de incercari) si Mioveni (echipe de asistenta). Numarul de angajati nu a mai crescut in ultimii trei ani si in prezent sunt 2.300 (din care 1.200 la birourile de proiectare din Bucuresti, 450 la centrul de teste Titu si circa 650 la Mioveni pe partea de asistenta a Uzinei si la teste). Media de varsta este de 33 de ani, numarul de nationalitati trece de zece (in afara de romani fiind 80 de francezi, 40 de turci, dar si tehnicieni din tari precum Rusia, Spania, Germania, Iran sau Rep Moldova). Media de varsta este de 33 de ani, iar numarul femeilor este de peste 30% din total, Renault avand o politica de crestere pe plan mondial a prezentei femeilor in total angajati.

Duster Army
Pick-up cu 6 roti si sarcina utila de o tona
Pistele de la RTR Titu
RTR piste 3
RTR Titu Pe pista 1
RTR Titu Pe piste 2

Sorin Buse, directorul RTR, spune ca nu se vor face angajari substantiale, ci numai daca sunt gasiti specialisti cu experienta. Acum sapte ani, la prezentarea proiectului RTR se vorbea de un total de trei faze de dezvoltare cu investitii totale de 450 milioane euro, insa a fost realizata o singura faza, gata in toamna lui 2011, cu investitii de circa 170 milioane euro. Proiectul a fost decalat din cauza crizei si Renault a trebuit sa-si readapteze planurile in functie de situatia grea din piata.

Celelalte doua faze nu sunt anulate, insa sunt puse in asteptare, pana situatia isi mai revine in pietele europene care au scazut sase ani la rand. Intrebat de HotNews.ro despre posibile proiecte de extindere, seful RTR a spus ca ramane de vazut: "Este posibil, in functie de conditiile pietei si de dinamica pietei (...) In Europa pietele au inceput sa creasca, dar nu destul".

Aici sunt proiectate Daciile pe care le vom vedea in trei-patru ani

RTR are un rol esential in proiectarea, testarea si industrializarea gamei Dacia. Spre exemplu 80% din ingineria pentru noul Logan MCV si pentru Duster facelift a fost realizat aici. Tot RTR lucreaza la viitoarele modele Dacia care vor iesi in anii urmatori, oficialii nedorind sa dea niciun fel de detalii despre ele, stiut fiind ca directia centrala a Renault nu vorbeste despre viitoare modele.

Putem insa specula ca Logan facelift si Sandero restilizat vor ajunge pe piata undeva in 2016-2017, marea intrebare fiind daca Dacia va lansa si micul model de oras despre care s-a scris enorm. Tot pana in 2017 ar trebui sa iasa si noua generatie Duster.

Existau in trecut planuri ca la Titu sa se faca teste si pentru vehicule electrice Renault, insa doar cele din gama Entry sunt testate aici (gama Dacia si modele ale acesteia ce se vand sub sigla Renault in alte tari). Totusi, la Titu exista borne de incarcare pentru masini electrice si circula si peste 25 de astfel de masini, insa nu in scop de teste, ci pentru a duce angajatii dintr-un loc in altul.

Adaptate pentru tari exotice

Modele precum Duster, Sandero si Logan s-au vandut anul trecut mult mai bine pe plan mondial sub sigla Renault, decat sub Dacia, mai ales in tari precum Rusia, Brazilia si, in ceva mai mica masura, Rusia. Pentru aceste tari inginerii romani ai Renault au lucrat pentru a adapta modelele conditiilor din tarile respective, iar Sorin Buse a dat cateva exemple interesante.

Pentru India claxonul este special, trebuie sa se auda mai tare, are trei tonalitati, iar in aceaasta tara s-a pus la Logan un accent deosebit NU pe confortul soferului, cum se face de obicei la o masina, ci pe confortul pasagerului din spate. De ce? Fiindca in India o buna parte din cei care cumpara Logan nu o conduc, ci au sofer, iar proprietarul sta in spate si i s-au creat conditii speciale, fiind proiectat un sistem de climatizare special care a necesitat schimbari la pozitia scaunelor si ceva modificari la caroserie. "Facem versiuni derivate, adaptari care vin dupa feedback-ul primit din pietele locale (...) Activitatea noastra se focalizeaza pe gama M0 si nu este putin lucru, fiindca numai anul trecut am avut 100 de versiuni derivate", spune Sorin Buse.

Tot la Titu si Bucuresti au fost gasite si proiectate solutiile tehnice pentru masinile care se vand in zone tropicale cu puternice ploi musonice, dar si pentru cele care se vand in zone unde temperatura scade mult sub zero grade.