Ce marci auto cresc cel mai puternic in Europa si cine sunt campionii scaderilor
Vanzarile de masini noi in UE au crescut cu 6% in primele opt luni ale anului, Dacia fiind printre marcile cu cel mai bun avans, arata cele mai noi date ale Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Chevrolet, marca ce iese din Europa, si-a vazut vanzarile prabusindu-se cu peste 60%, in timp ce la cote de piata grupul Volkswagen domina, avand un sfert din vanzarile UE.
In Uniunea Europeana s-au vandut 8,33 milioane de autoturisme noi in primele opt luni, cu jumatate de milion mai multe decat in perioada similara a lui 2013. Germania a ramas cea mai mare piata (2,02 milioane unitati), urmata de Marea Britanie (1,53 milioane unitati si crestere de 10%). Procentual, Portugalia a avut cel mai mare avans (36%) si Irlanda (30%), Croatia, Romania si Lituania avand cresteri de peste 20%. Pe piata romaneasca s-au inmatriculat 46.000 de masini noi, fata de 36.500 intre ianuarie si august anul trecut. Spre comparatie, in Bulgaria s-au inmatriculat 13.000 de masini, in Ungaria 44.000 si in Polonia, 221.000.
Doar trei piete au fost pe minus la opt luni: Olanda, Austria, Belgia.
Volkswagen este brandul cu cea mai mare cota de piata (12,3%), Ford are 7,5%, Opel are 7%, Renault are 6,8%, iar Peugeot are 6,1%. Audi are cea mai mare cota dintre marcile germane premium (5,7%), BMW avand cinci procente, iar Mercedes, 4,9%.
Dacia a ajuns la cea mai mare cota din istoria sa (3%) vanzarile crescand cu 30%, pana la 247.000 de unitati.
Jeep este brandul care a crescut cel mai mult in primele opt luni (45%), in timp ce Mitsubishi a avansat cu 32%, Lexus cu 30% si Mazda (23%). Chevrolet a scazut cu 66%, marca fiind in curs de a fi retrasa de pe piata europeana, in timp ce smart a avut livrari cu 14% mai mici, iar Alfa Romeo a scazut cu 10%.