De ce fug investitorii de Resita?
REŞIŢA – Este întrebarea pe care o ridică din ce în ce mai mulţi. Să fie oare de vină salariile prea… mari şi lipsa unei autostrăzi?
Despre seriozitatea investitorilor care au zâmbit malurilor Bârzavei s-a tot vorbit. Unii au vrut să facă aici cel mai mare tort, iar apoi să dea bir cu fugiţii, alţii ne-au promis afaceri pe toată suprafaţa parcului industrial, dar marile lor dezvoltări încă nu şi-au arătat nici colţii, iar alţii, în intenţia de a clădi, au săpat mai întâi, făcând teoria solului şi a subsolului.
Un punct de vedere puţin diferit ne oferă unul dintre oamenii care a participat la multe din negocierile cu investitorii care au curtat Cetatea de Foc a Banatului Montan, dar care, după toate demersurile, s-au răzgândit, lăsând în urmă acelaşi oraş vlăguit de investiţii şi locuri de muncă.
Caius Isac, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, ne explică: „Noi nu avem pârghii să creăm locuri de muncă, am fost la mai multe negocieri în acest parc industrial şi le-am prezentat situaţia, Reşiţa chiar ar putea să fie o opţiune pentru investitori, fiind şi un centru universitar şi un oraş fost industrializat, chiar avem aici multe persoane cu grad ridicat de specializare şi experienţă. Totuşi, mai toţi investitorii se întreaptă spre zone unde se plăteşte mai puţin“.
În viziunea şefului instituţiei cu cel mai mare rol în domeniul pieţei muncii, o altă problemă pentru care investitorii ne ocolesc o reprezintă infrastructura rutieră. Şi nu e vorba despre faptul că drumurile ar avea gropi, ci despre izolarea urbei de mari artere destinate transportului. În fond, pe la Reşiţa nu trece nici vreo autostradă, nici vreun drum european. În plus, de laReşiţa la primul aeroport internaţional, cel din Timişoara, ne despart 100 de km, iar până la primul port, cel de la Moldova Veche, în jur de 97 de km…
caon.ro